Follow Us @shaklee.by.fizamahmod

Tuesday, January 9

Jeragat Tebal?? Ketahui Cara Hilangkan Jeragat Tebal dengan CEPAT!!!

Ramai yang bertanya berkenaan JERAGAT TEBAL yang biasanya akan muncul di usia 40an tapi kekadang 20an pun dah muncul juga


Muka jadi Ber Jeragat, Kusam dan Tak Bermaya

Dokklah cube macam-macam PETUA, KRIM dan PENCUCI MUKA tapi masih sama juga.
Takda sebarang perubahan pun. Stress kan..
Sebenarnya kita kena tau punca terjadinya jeragat. antaranya

πŸ’— Cahaya Matahari
Cahaya matahari mengandungi sinar ultraviolet A dan B yang boleh menyebabkan kerosakan sel kulit kita. Kesan sinar UV ini bukan sahaja menyebabkan jeragat malah boleh menyebabkan kanser kulit.

πŸ’— Kehamilan
Bagi anda yang pernah hamil tentu biasa mengalami banyak masalah kulit ketika hamil. Antaranya kegatalan, kulit pecah, jerawat, ekzema dan jeragat. Bagi sesetengah ibu, masalah kulit ini akan pudar dan hilang selepas bersalin. Tetapi ramai juga ibu yang terus mengalami masalah ini termasuk jeragat.

πŸ’— Hormon Tidak Stabil
Kajian menunjukkan hormon tidak stabil seperti membuat rawatan hormon mengandungi estrogen atau progestron, menjadi punca masalah jeragat.

πŸ’— Pengambilan Ubat-ubatan
Ini merupakan punca jeragat yang jarang benar kita sedari. Pengambilan beberapa jenis ubat boleh memberi side efek pada keupayaan kulit untuk merawat dan menghasilkan sel baru yang sihat dan aktif.

πŸ’— Pewangi
Bahan pewangi dan kosmetik boleh menyebabkan tindak balas photoxic merupakan juga salah satu sebab terjadinya jeragat.

πŸ’— Hypotiroid
Bagi pesakit hypotiroid, ini berlaku disebabkan paras hormon tiroid adalah rendah.
Antara banyak-banyak punca jeragat di atas, punca sinar matahari adalah paling besar.


CARA ATASI MASALAH JERAGAT

Step 1: Tahan dan Rawat Sel Rosak

Jeragat ialah sel rosak yang dah jadi hitam.
Jadi, saya ambil contoh buah epal. Bagaimana buah epal boleh kekal tegang walaupun diletakkan lama di luar.

Pastinya sebab antioksidannya yang tinggi. Antioksidan akan menghalang kerosakan sel dan merawat kerosakan.

Jadi, untuk produk yang mempunyai antioksidan paling tinggi, saya cadangkan Vivix.
VIVIX akan bantu rawat dari SEL BADAN paling kecil DNA






STEP 2 Atasi Masalah Hormon 

Pencuci muka tak akan hilangkan jeragat ! 

Owh ! Patutlah dah letih cuci muka tapi jeragat tak hilang- hilang. Hormon yang tak stabil akan gagalkan apa saja usaha cik puan untuk hilangkan jeragat itu, walaupun rawatan laser. Lepas hilang, jeragat akan tumbuh balik.

Jadi, pengambilan Gamma Lenolenic Acid (GLA) penting untuk stabilkan hormon.
GLA Complex ni adalah terbaik kerana ia ada 2x ganda lebih GLA berbanding produk lain dipasaran.

Caranya, GLA Complex menghilangkan jeragat dengan membantu untuk kawal paras hormon dalam tubuh.

Bila hormon stabil, kulit jadi sihat dan kuat. Senanglah jeragat hilang.

Selain itu, GLA Complex juga ada vitamin E yang memulihkan sel jeragat, menegang dan mencerahkan tompok hitam.


STEP 3 Tingkatkan Kolagen & Cerahkan Jeragat

Seterusnya, Set Jeragat Shaklee Premium ini mencerahkan kulit jeragat.

Selepas umur 30 an, kulit makin kurang hasilkan kolagen. Kesannya kulit tak kuat. Sel kulit senang- senang je rosak. Bila rosak, sel jadi hitam dan bintik jeragat mula terbentuk.

Vitamin C  paling hebat sebab teknologi ‘ Sustained Released‘nya yang mampu kekalkan vitamin C lebih lama dalam darah.

Jadi, order produk ini dan saya akan teknik kekalkan vitamin C ni 24 jam dalam darah puan. Kesannya fuh ! menakjubkan.

Oh ya, cik puan takkan dapat tips ni daripada orang lain tau.
Dalam tempoh ini, proses hilangkan jeragat akan terjadi kesan proses pemulihan yang aktif.
Untuk kesan optimum, sila minum banyak air untuk kesan yang lebih cepat.

Kolagen yang banyak kesan dari vitamin C akan menegang disamping membentuk kulit wajah yang cantik. Nak kenali kolagen dengan lebih dekat ?

Berbalik pada bab mencerahkan jeragat, pengambilan vitamin C yang berterusan telah dibuktikan akan mencerahkan kulit , melambatkan penuaan, menyekat pembentukan dan menhilangkan jeragat.
Kulit akan menjadi semakin cerah dan jeragat akan semakin hilang.


STEP 4 | Halang Sinar UV & Pulih Dengan Paling Cepat



Selain bekas jerawat, ‘ Sunburn’ juga ialah punca utama jeragat tebal.
Sel mati bila terkena UV A & B akan jadi hitam. Bila makin terdedah, tompok makin besar dan kronik. Dengan vitamin E, kesan sunburn akan dineutralkan. Sel kulit kuat untuk tahan sinar UV A & B.

Selainitu, vitamin E meningkatkan kadar pemulihan, proses rejuvenasi malah menghasilkan kolagen. Ia juga akan menjadikan kulit jeragat lebih cerah dan menghilangkan jeragat dengan lebih cepat.
Jadi mesti ambil vitamin E !

* 1 Softgel vitamin E sehari mampu mengurangkan bintik jeragat dan menghalang penuaan.

Biar saya kongsikan satu cara mudah nak gunakannya.
Ambil satu softgel vitamin E, pecahkan dan sapukan pada kawasan jeragat.

Ia mempercepatkan proses hilangkan jeragat. Sel itu akan diganti dengan sel baru dengn aktif.
Masker yang sangat murah pulak. Tak payah nak cari masker yang mahal- mahal di kedai.

Berapa Lama Untuk Dapat Kesan ?

Bergantung pada keadaan wajah cik puan. Tetapi kesannya dah boleh dilihat seawal 2-4 minggu pengambilan.

Testimoni terbaru, jeragat hilang dalam masa 2 minggu. Itu memang perkara biasa.
Ambil secara konsisten dan cik puan akan terkejut dengan hasilnya. Percayalah.


Adakah Produk Kecantikan Ini Selamat ?

Set Jeragat Premium ini dijamin 100% selamat.

Semua produk dibuat daripada sumber asli semulajadi. Setiap ramuan pula akan diuji lebih daripada 350 kali untuk pastikan ia bebas dari pencemaran. Selamat dan hilangkan jeragat dengan berkesan.
Shaklee Menjamin Keselamatan Tanpa Tandingan:

Beberapa senarai TIDAK Shaklee:
  • TIDAK Mengandungi Paraben
  • TIDAK Mengandungi Triklosan
  • TIDAK Mengandungi Phthalates
  • TIDAK Mengandungi Sodium Natrium Lauril Sulfat (SLS)
  • TIDAK Mengandungi Sodium Natrium Lauryl Eter Sulfat (SLES)
  • TIDAK Mengandungi 1,4 Dioksana
  • TIDAK Mengandungi Glikol
  • TIDAK Mengandungi Bahan-bahan Cucian Organik yang ”Volatile”
  • TIDAK Mengandungi Asid Hidroklorik
  • TIDAK Mengandungi Ammonia
  • TIDAK Mengandungi Sodium Hidroksida
  • TIDAK Mengandungi Butyl Cellosolve
  • TIDAK Mengandungi Formaldehyde
  • TIDAK Mengandungi Bisfenol-A
  • TIDAK Mengandungi Petroleum Distillates
  • TIDAK Mengandungi Toulene
  • TIDAK Mengandungi Peluntur Warna
  • TIDAK Mengandungi Bahan Perisa
  • TIDAK Mengandungi Pewarna
  • TIDAK Mengandungi Lemak Trans
  • TIDAK Mengandungi Pemanis Tiruan
  • TIDAK Mengandungi Dakwat Toksin
  • TIDAK Mengandungi Bahan-bahan terlarang
[Sumber Shaklee Malaysia]



KENAPA PERLU BELI DENGAN FIZA?
Fiza akan consult setiap pelanggan bergantung pada masalah dan keperluan. Dan fiza akan pastikan pelanggan fiza akan dapat hasilnya selepas setiap pembelian. Fiza akan cuba bantu sehingga setiap masalah selesai.


Ingin dapatkan harga PROMO dari Fiza boleh whatsapp cepat ye
WhatsApp / Telegram +6013 346 1846 (Fiza Mahmod) 


Fiza Mahmod 
SMS/WhatsApp : +60133461846
Personal FB : Puan Fiza
Instagram: @cantiksihatfiza