Follow Us @shaklee.by.fizamahmod

Monday, November 13

Resepi Ayam Panggang Terbaik !!

Assalamualaikum..

Harini fiz puasa ganti plus nak rehatkan perut yang dok melantak banyak sabtu ahad baru ni

So insof kejap harini
Sahur tadi makan telur 2 biji cmpur kicap
Dan shake ESP + Oat
Air masak 1 liter setengah

Alhamdulillah.. sepanjang hari fiza tak rasa lapar langsung oke. Terkejut juga mak sebab kita ni menyusu kan.

Perut xsempat nak keroncong pun, tau tau dah berbuka. Pelik dan best rasenya

So buka tadi dok la buat ayam panggan. Kate nak menu sihat kan. Makan bersama salad hokeh

Tapi buka puasa tadi dengan 1 biji kurma, shake ESP + choc dan kurma dan 1 gelas air masak

Kemudian makan buah grape takde biji dengan buah Mata Kucing .. meowww

Minum lagi air masak 1 cawan

So baru sempat mandi dan solat, barulah makan
Tapi nasi kita xsampai segengam penuh pun. 

Ayam seketul + nasi + sayur salad dan juga segelas air masak lagi

Kte nak sihat kan. Kenalah cukupkan minum air msak . Jgn minum air manis banyak sangat

Oke lah.. meh hakak share resepi nyer

Resepi : Ayam panggang sedap

  1. Ayam - 5 /6 ketul
  2. Bawang merah* - 1 biji
  3. Bawang putih* - 3 ulas
  4. Serai* - 1 batang
  5. Halia* - setengah inci
  6. Kunyit* - 2inci
  7. Biji ketumbar*
  8. Garam*
Caranya
  1. Semua bahan diblend halus dan gaulkan dengan ayam
  2. Perapkan ayam dalam sejam
  3. Letak 1 sudu minyak granola atau olive oil, ratakan atas magic pan utk memanggang
  4. Susun ayam dalam pan, dan tutup. Masak selama 5-10 minit setiap bahagian baru balikkan
  5. Api sederhana sahajaGmbar tak cantik sbb da kena ratah.. hihi

Moga resepi ni bermanfaat yer

Salam
Mama fiza